onsdag 1 april 2009

IKEA - igen

Jag slutade röka för en månad sen, och bestämde mig då för att jag skulle (för att belöna mig själv och hålla motivationen uppe) spendera pengarna, som annars skulle gått till cigaretter, endast till mig själv och saker jag själv vill ha. Jag har nu fullföljt detta med lite nya fina saker!
I söndags bar det av till IKEA och Marieberg.

Det här fina korset kommer från Nice Presenter & inredning som finns på Marieberg köpcentrum i Örebro.


Krukan i Fil de fer kommer från Lagerhaus.



Kannan Sockerärt från IKEA, som jag nämnt i tidigare inlägg, fick följa med mig hem.





Krukor kan jag aldrig få nog av! Hittade den här i en ny affär som heter Dimoda (också Marieberg).


Igår kom jag över den här gamla trälådan, som jag tänkte måla vit (överraskande va?)

Vad tror ni om det?

10 kommentarer:

  1. Jättefina saker du hittade och så mycket roligare att handla än cigaretter.....!

    Fortsatt lycka till!
    Kram Annemari

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du har varit, sluta röka, hmm borde nog det med. Synd att ni måste flytta från det huset men har man ingen värme så. Tack för komentaren.

    SvaraRadera
  3. Fina saker! Jag var också på ikea i söndags! ;) En liten snabbis. :)

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Ja, kannan och skålen är från Bruka, älskar den här serien, har potatisskålen också!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat att du slutat röka! Håller tummarna för dig att det ska gå bra alltid. Fina saker du köpt,absolut ska du unna dig fina saker i stället. Det där med ram utan motiv på väggen tycker jag du ska pröv sätt upp en ram och gillar han det inte så får han vänja sig eller i värsta ta ner den, minsambo är alltid anti när jag framför mina ideer med ord men när han får se resultatet brukar han ändra sig.Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Jisses gumman, va du är duktig... :) När kommer du och pysslar hos mig då... :P Och du, allt blir jättefint... :D Puss hjärtat!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vad mycket fint!! Gillade verkligen korset. :) Det är en Tervueren (Belgisk vallhund), när de blir stora ser de ut typ som en blandning av collie och schäfer..

    Stackars Ruff, tog ni honom som omplaseringshund? Vi funderade på det först men kände att vi kanske hade lite för lite erfarenhet. På vilket sätt är han svår?
    (Haha, jag har tydligen blivit värsta hundmuppen och vill veta allt om alla hundar...)

    Ha det fint i helgen!
    //Johanna

    SvaraRadera
  8. Ja jag hoppas det! :) Men nu är jag lite sådär över nojig och så såfort han skäller eller nåt börjar jag undra om jag har gjort nåt fel... Fast det egentligen är normalt. :) Men mest av allt verkar han vara himla stabil och det är ju skönt.

    Kan tänka mig att det är mycket jobb med en omplacerad hund med tanke på hur mycket jobb det e med "vanliga" hundar. Vad bra i alla fall att han blir lite bättre! Så småningom kanske han inte blir så rädd. :)
    Fast man blir så arg på folk som inte tar hand om sina djur! Jag ahr två katter som e likadana som är från katthemmet som oxå var supernojiga för allt (särskilt män) men nu är de mkt bättre. :)

    Ha det fint i solen!!
    //Johanna

    SvaraRadera
  9. Jag var också på Ikea i söndags tittade på kannan du köpte men då hade jag redan lagt en del annat i påsen :-) Jag köpte spetsgardiner och en fårskinnsfäll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Hade ju nästan glömt bort din blogg, måste bokmärka den nu så jag inte missar allt fint. Herregud vad duktig du är!
    Det finns en Dimoda affär i Karlstad också så jag tänkte tipsa dig om att de brukar ha grymma reor där vid säsongsskiften. I augusti fyndade jag en hel del till 70% rabatt!

    SvaraRadera