onsdag 15 april 2009



Nu åker sängen ut på blocket! Jag ska nämligen uppfylla en dröm jag haft sen jag var liten, jag har beställt en himmelsäng, från Halens:



Jag ska dock inte ha sängborden, istället får det bli såna här:





Jag var inne på Hus No.4 i Karlskoga igår. En väldigt trevligt affär! :)
Hittade som vanligt massor av saker, plånboken tillät dock endast detta:




På allmän begäran tänkte jag skriva och berätta lite om Pussel. Han är en speciell liten herre och hade det väldigt svårt som liten.

Jag tog över hans mamma som annars skulle ha blivit skjuten och då låg Pussel redan i magen. När han föddes var han betydligt mycket mindre än sin bror och kunde inte dia eftersom han hade ett sånt överbett. Mamman stötte dessutom bort honom. Därför fick jag mata honom med mjölkersättning ungefär var fjärde timme, även på nätterna. Detta resulterade i att han blev lite "mammig". :P När han växte till sig lite började jag märka att hans utseende inte riktigt var normalt. Han har ett ganska litet huvud i förhållande till kroppen och extremt utåtstående öron, därför tror de flesta att han är arg hela tiden (även fast han ofta blir lite tjurig när jag ägnar mig mer åt mina andra katter än honom :) Men jag tror att han låg lite klämd i magen eftersom hans bror såg helt normal ut.


När jag träffade min sambo var Pussel först så arg på honom att han slog efter honom och, hehe, bajsade på hans nycklar, men nu går det ganska bra mellan dem :)


För några år sedan blev Pussel Karlskogakurirens Lussekatt. Det var hur kul som helst att han vann! Så här såg vi ut i tidningen :)

5 kommentarer:

  1. Men vilken liten sötnos,den skulle man vilja gosa med en stund.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fin säng du beställt. Kattungen med naturligtvis

    SvaraRadera
  3. vilken söt kisse, nu och då =) Sängen var jättefin, skulle gärna ha en sån!

    Trevlig kväll/Annelie

    SvaraRadera
  4. sådan säng är min önskan med
    Vill haaaa

    Gullig kisse

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Mysig blogg du har, jag har lagt till dig på SIB!

    kram

    SvaraRadera