söndag 24 maj 2009

Det var ju hur längesen som helst jag bloggade!
Nu är det nämligen så att vi håller på att köpa hus, så det är mycket tankar och funderingar kring det just nu! :)
Vi kommer antagligen flytta in i augusti, och förhoppningsvis hinna börja lite med renovering innan dess. Jag kan knappt vänta!

Jag tror att vi har en ganska klar uppfattning av hur det mesta ska se ut i huset.
Badrummet blir nog något liknande det här:


I alla fall ska vi ha möblerna och svart & vit-rutigt golv (fast lagt på diagonalen). Väggarna kan nog bli lite krångligare. Jag ville egentligen ha pärlspont, men med tanke på att vi ska ha dusch där blir det nog inte så bra. Det får väl duga med vitt kakel. :) (Bilden är från IKEA)


I köket ska vi ha bröstpanel och den här tapeten:
Jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare nu, jag lovar. :) Även om mina inlägg antagligen kommer handla mest om huset och renovering, hoppas att ni står ut med mig!
Bilder från huset kommer också snart!
Nu ska jag vandra bort till mitt blivande hem och titta till min Klematis som jag planterade igår!
Kram på er!
//Elin

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att köpa hus. Det kommer att bli jätte spännande att se vad ni kommer att göra fram över. Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh vad roligt att få köpa hus! Skulle också vilja. Jättefina planer till badrummet, tycker vitt kakel är superfräscht och såå snyggt till svartvit rutigt golv. Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med hus, önskar er all lycka :-) åhh ska det inte bli spännande att börja inreda där, jag är också på jakt efter ett hus men har inte hittat det jag söker än.
    Ha en fin vecka - kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Såg det här och tänkte på dig :) Massa kramar! Längtar till middagen, jag har en överraskning ;)

    http://lavendeldockor.se/butiken/products/servetthaallare

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul! grattis till husköpet!!
    Skriv så mycket du orkar om renovieringen och allt, det är ju skoj! :) Bara att vi som bor i lägenhet kanske blir lite avundsjuka... :P

    Ha det fint!
    Kram /Johanna

    SvaraRadera